Achtung, Steine!!

29 april 2009 - Basel, Zwitserland

Hallo allemaal!

Weer even een berichtje van mij. Ik heb me voorgenomen het kort te houden, maar we zullen zien...

Kerk

Hoe heeft ie dat geflikt ;)Een kleine gemeente zijn heeft ook voordelen. Zo hebben we bijvoorbeeld met de hele gemeente samen gegeten bij iemand thuis. Iedereen had wat te eten meegenomen, dus er was genoeg voor een ieder. De mannen hebben beneden vlees gegrild, maar dat werd binnen op gegeten omdat het weer niet geweldig was. Tijdens het eten kwam de trouwerij van Pascale en Thomas ook weer ter sprake, wat de eerste trouwdienst voor deze gemeente zal zijnHet eindresultaat (erg bijzonder dus). Desiree, de dochter van Brigitte, is het bruidsmeisje. Aangezien kappers hier vrij duur zijn en Brigitte niet kan opsteken, vroeg ze of ik dat wilde doen. Hmmm, ik had dat nog nooit bij iemand anders gedaan... Gewapend met schuifjes (ik had nog een enorme voorraad van de bruiloften van afgelopen jaar), haarlak en mousse ben ik afgelopen week op de fiets naar Birsfelden gegaan voor een generale. 38 schuifjes later zat het haar opgestoken en het was tot tevredenheid van zowel Brigitte als Desiree. Nu nog zien hoe we dat de 23e kunnen plannen...

25/26 April

Zoals ik de vorige keer had geschreven zou ik dit weekend met BGS op stap en ook GJ eindelijk weer treffen :D. Pff, wat heb ik me zenuwachtig en vrolijk tegelijk gevoeld, haha. Ik was niet de enige, zo bleek 's avonds ;).

Op het station heb ik me laten informeren over de treinabonnementen. Het OV in Zwitserland is erg duur (maar door de regel ook punctueel, helaas niet de terugweg... uitzondering op de regel?!), dus de aanschaf van een abo kan wel uit voor de tijd dat ik hier ben. Echter, de tijd was nogal krap, dus een abo aanschaffen zou krap worden, maar de medewerker zei dat hij er ook een tegoedbon bij kon doen. Als ik binnen een maand een abo aanschaf, geldt het abo ook over het ticket van afgelopen weekend: das pas service, maja dat mag ook wel voor dat prijskaartje... Wat ik verder wel opvallend vond is dat een retour hier 10 dagen geldig is! De meeste treinreisjes vallen daar wel binnen, dus super handig natuurlijk.

Heerlijke lunchplekTer voorbereiding op het weekend kreeg ik een mail met o.a. de volgende informatie: "Ihr solltet sportliche rsp. 'dreckli' Kleidung anziehen". Er werd al gespeculeerd wat het zou worden... haha de aandacht was getrokken. We zijn met de groep naar Laufen getreind en daar richting bos gelopen om daar te gaan klettern :)!!! Superleuk natuurlijk. Eerst wat spellen 'beneden' gedaan, gericht op concentratie en coordinatie. Ook het tuigje aangedaan en wat knopen geoefend. Daarna helm op, tas mee en omhoog klauteren. Dat was niet heel relaBGS klettern@Laufenxt lopen. We gingen off track en er lag een dikke laag bladeren, dus ik kon niet zien waar ik mn voeten neerzette en de laag eronder was losse stenen... Regelmatig dus: "Achtung, Steine!" Het was erg leuk om actief bezig te zijn en het klimmen ging wel redelijk (uiteindelijk nog wel wat schrammen en bulten opgelopen..). Op een gegeven moment was het wel heel bont: ik was Angeliká aan het zekeren (en liet haar inmiddels abseilend naar beneden komen), toen Andrina (tweede zekeraar) weg gleed: toen had ik twee mensen om te zekeren... Gelukkig allemaal goed gekomen: andere schoten te hulp.

Nogmaals 'Lac de Neuchâtel'; sneeuwtoppen in zichtOm 18.30uur was het dan eindelijk zo ver om de reis voort te zetten richting Yverdon les Bains om 1,5 uur later GJ in de armen te sluiten :D. Dat was lang geleden en voelde goed. Samen met Henk en Annie gegeten en op tijd de tent in gekropen. De volgende dag naar de kerk (Franstalig :S) en zijn we een berg opgereden richting Sainte-Croix en hebben daar gewandeld (deels in de sneeuw :)). Helaas was de batterij van mijn camera het er niet meer mee eens (zonder vooraankondiging... :(). GJ's camera wilde nog wel filmen (fimpjes zijn geupload), maar had voor foto's maken het loodje gelegd... Henk heeft nog wel foto's, maar die komen later.

Stage/studie

- GJ had mijn post bekeken en ik mag mijn bachelordiploma afhalen :) (eindelijk)De oude proefopstelling

- De examencie heeft mijn stagevoorstel goedgekeurd :)

- Het gaitstar project is geparkeerd en ik ben aan het programmeren voor de data-analyse van mijn eigen stage. Helaas heb ik nog geen testmeting met de uiteindelijke opstelling kunnen doen, dus het is een beetje behelpen en straks moet de programmering dus nog worden aangepast. Noemen ze dit dus de al oude 'wetenschappelijke vertraging' ?! :(

- Vervolgproject in London?! De professor begon er afgelopen week over en wil me daar graag heen hebben. Ik weet het zelf alleen niet zo goed... :|

Tot slot: bedankt voor jullie blijk van medeleven! Kaartjes, mailtjes, krabbels... er is denk ik nog geen dag zonder geweest en dat vind ik erg bijzonder om te ervaren!

Ciao!

1. Anne-Renske:
    3 mei 2009
    Heej Gerrita,
    stiekem vind ik het wel relaxt niet zo'n superlange blog :)
    Leuk om weer iets te horen!!!
    Wat leuk dat je met de hele gemeente samen kan eten, gezellig dat dat met z'n allen kan...en goed bezig met het haar opsteken, ik doe het je niet na :)
    Wat super dat je ging klettern zeg! Was de groep gezellig?
    En top dat je GJ weer zag!! Lekker bijkletsen en genieten samen, was vast heerlijk!
    Geniet ervan dat je stagevoorstel eindelijk is goedgekeurd! Succes met het programmeren en de testopstelling en nadenken over Londen en al je stagedingen!
    Fijne week,
    liefs, Anne-Renske
  2. Christine:
    4 mei 2009
    Hee Gait! Leuk, weer eens een blog!! :D Veel verschillende onderwerpen (stage, kerk, GJ!!), nice :D Ik hoop dat je genoten hebt de laatste dagen!
    Mooi opgestoken haar trouwens! Doe je goed... :D Komt op de dag zelf vast ook wel in orde!!
    Veel liefs, tot binnenkort! Christine
  3. Willianne:
    Hé Gerrita,
    leuk om weer wat van je te lezen!!
    Hier gaat alles goed wij hebben nog steeds
    meivakantie!

Gr Arno en Willianne
  4. Moniek:
    Hey Gerrita,
    Gefeliciteerd dat je nu je BSc diploma op mag halen en je stageplan is goedgekeurd. Heel erg fijn, toch?
    Mooie, korte ;-) blog. Je vermaakt je wel zo te lezen. Je hebt dat haar mooi opgestoken hoor, bruiloftwaardig. Ik hoop dat het toch nog voorspoedig zal gaan met je stage en je niet teveel vertraging oploopt.
    Heel veel succes met alles! Tot over 5 weken!
    x Moniek
  5. Lieke:
    Hoi Gerrita,

Je verveelt je nog niet zo te lezen. En natuurlijk gefeliciteerd met je bachelor diploma en de goedkeuring van je stageplan. Met die stageplannen heb ik ook altijd erg veel moeite gehad... Succes nog met alles en ik zie je al over 2 weken!!! Lijkt me erg leuk na je dik 9 maanden niet gezien te hebben.

Liefs, Lieke
  6. Marlon:
    Leuk weer wat te lezen!
    En mooi dat je zoveel leuke dingen aan t doen bent!
    Veel succes met stage verder, fijn ook dat t voorstel nu goedgekeurd is.

Groetjes
    Marlon
  7. Nathalie:
    6 mei 2009
    Hey Gerrita,
    t gaat zo te lezen de goede kant op met je eerste echte titel op zak, en die master gaat zo ook voorspoedig :)
    Hier alles nog steeds rustig aan, maar ik ga zowaar eind van de week (na 2 maanden) aan een heus onderzoek beginnen! We zullen zien...
    Ciao,
    Nathalie
  8. henk kastenberg:
    6 mei 2009
    Dag Gerrita,

Anny en ik zijn inmiddels weer thuis. We hebben verder een leuke en afwisselende week gehad. Vrijdag en zaterdag Tour de Romandie bekeken en met veel renners gesproken. Uiteraard veel foto's gemaakt. Ik heb Barry al gesproken die dit samen met GJ ontzettend leuk gevonden zou hebben. Maar ja ieder heeft zo zijn voorkeur. Gisteravond zijn Arno en Willianne nog geweest.
    Deze morgen werd ik wakker met het vermeende geluid van de koekoek nog in mijn oren. Op de camping was het iedere dag te horen tot grote ergernis van een aantal vaste bewoners. Ik heb hem een aantal keren gezien. De hartelijke groeten van Anny en mij. Henk